Tuesday, June 25, 2013

Sömnskulden

Jisses, vad min sömnskuld måste varit stor. Sedan gästerna lämnade oss har vi gått och lagt oss nio på kvällen, strax efter pyret, trots att intentionen varit att hälla upp vars ett glas rosé och ge Boardwalk Empire en chans. Nåja, de här dagarna ska ju vara just återhämtningsdagar och därför bestämde jag mig för att efter lunch och långpromenad krypa upp på madrassen som vi har liggande på vardagsrumsgolvet (maximal mysfaktor) och snusa middag tillsammans med pyret. Sova kan vara något av det bästa som finns så varför gör jag det så sällan i vanliga fall?

Nu är vi här igen, det är kväll och jag har satt mig ner efter middagsdisken. Inne från sovrummet hör jag bokläsning och en ytterst gosig liten tjej som babblar in i det sista. Jag ska lyssna klart på en dokumentär och sedan krypa upp med ett glas vin (det som inte dracks igår) och ta itu med den första sommarboken. Vi får se hur länge jag orkar idag och blir det ett par timmar till får man vara nöjd.

Vem har tid att sova?

3 comments:

  1. Jag tycker att man ska ta sig tid att vila. Vi behöver det. Jag lägger mig ofta när E sover. Kanske slumrar jag, kanske ligger jag bara där men det ger en chans att stanna upp. Vilken är din första sommarbok? Eller det kanske är den som är länkad i din lista ser jag nu. Jag kämpar på med Stål som är så attans bra, men som tar mig en evighet att läsa för att tiden inte riktigt finns.
    Sov, läs och njut.
    Kram

    ReplyDelete
  2. Det låter som här hemma. Försöker vara uppe men det slutar ofta med att jag somnar tillsammans med kidsen. Kram

    ReplyDelete
  3. Det är ju faktiskt inte så lätt att varva ner när det vatt en intensiv period men när det väl infaller så är det himla mysigt. Och det finns inget bättre än att krypa intill sina små ))))) I love it, kan knappt sova utan honom även om han är sprattelgubben själv och Johan och jag ligger på kanten ;). Hoppas ni får en fortsatt mysig semester. Och du vet du har en trogen läsare här, jag kan inte vara utan din blogg, bara så synd jag inte kan kommentera via telefonen, men jag kikar in ofta ofta och blir alltid lika glad för inlägg. BAMSEKRAM, inte allt för länge tills vi ses igen <3333

    ReplyDelete