Monday, May 6, 2013

Tillbaka i verkligheten eller organiserad galenskap

Alltid denna tomhet efter Springsteen-euforin. Detta år hade vi fixat biljetter till båda spelningarna i Sverige och var sjukt nöjda med det. Tills dess det visade sig att han skulle komma en tredje gång. Hur kan man ständigt missa liksom.

 Som tur är hade vi varit förutsägande nog att åtminstone fixa biljetter till denna tisdagens konsert i Köpenhamn. Eftersom mamma fyllde år ett par dagar före passade vi på att överraska henne med en biljett och det var en glad skara Springsteen-fans som satte sig på tåget efter jobbet i tisdags. 

Naturligtvis blev platserna inte lika bra som de vi hade i Stockholm men jäklar vilken konsert! Trots att han körde en repris från första spelningen på Friends, hela Born to run-plattan, var det, som alltid med Bruce, en helt annan konsert än de två vi tidigare sett under turnén. Varje konsert är en överraskning och denna gång fick jag höra både Loose ends och min favorit Brilliant Disguise, som faktiskt spelades på vårt bröllop (ja jag vet att texten inte passar för bröllop men det var mer en hyllning från mina vänner). Jag är nöjd med de tre spelningarna. Folk tycker att vi är galna som går på tre konserter samma turné. Jag och syrran tycker att vi är galet dumma som inte går på alla. Vem bestämmer egentligen vad galenskap är? 






1 comment:

  1. Först tyckte jag också att folk var galna som gick på alla spelningar. Efter konserten på Friends förstår jag dock varför och jag grämer mig fortfarande över att vi inte gick på lördagen också. Lesson learned. Nästa gång blir det fler konserter. Precis som du skriver är alla spelningar unika i sig och kan inte jämföras med varandra.

    ReplyDelete