Monday, February 25, 2013

All dessa platser till synes utan själ

Jag kanske är orättvis men hur många gudsförgätna platser har man inte stannat vid under bilresor genom Sverige? Igår åt vi thaimat i Mellerud som kan kvala in på topp tio-listan. Mannen påstår att han får kalla kårar bara av tänka på Dalsland eftersom det är så avsides, avbefolkat och läskigt ensligt. Jag tyckte det var lite i skarpaste laget och kan nog tänka mig att att det kan vara både vackert och fridfullt om än inte det roligaste stället att växa upp på kanske. Vad säger ni? Någon som vill ta Dalsland i allmänhet eller Mellerud i synnerhet i försvar?



4 comments:

  1. Vi gjorde samma resa igår, om än lite kortare: Sälen-Trollhättan. Vi stannade på Länsmansgården i Sunne för lunch. Dyrare än thai, men åh så gott! Semesterkänslan varade lite längre.

    För att svara på din fråga, så kan jag inte försvara varken Dalsland eller Mellerud: Dalsland känns som en transportsträcka. Det är vackert om man tar sig ut i skogen, men inte längs E45.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ah, bra tips till nästa gång, tack!

      Delete
  2. Håller med, det finns en hel del sånna platser i Sverige. Däremot har jag aldrig varit i Dalsland. Kram

    ReplyDelete