Monday, January 14, 2013

och det som följde sen...


Juli. Bruce Springsteenkonsert och vemod när vi insåg att vi hade missat den bästa konserten någonsin. Men det blev slottsbröllop och sommarhäng på en ö, i en skog och vid ett hav och det var ljuvligt och fint som bara svensk sommar med de bästa av människor kan vara.

På sommarens sista bröllop njöt vi av en ljum augustikväll, sköna människor och kärlek mellan höggravida föräldrar. Jag började jobba och tyckte att det var ljuvligt att få vara mig själv och vuxen och högpreseterande igen, åtminstone de två första veckorna.

 Så kom september och jag insåg att det var en rejäl utmaning att komma tillbaka efter mammaledighet till en ny läroplan och 100% men jag tyckte fortfarande att det var så roligt att det på något vis gick ändå.

Hösten kom på riktigt och med den pyrets första födelsedag. Trots att vi sagt att vi ville hålla det litet, fyllde vi lägenheten med nära och kära, vuxna och barn ställde till med kakbuffé och hög, frostingglaserad tårta. I oktober gick jag på teater minst tre gånger och bästa vännerna åkte till Österlen, åt ljuvlig pizza på Friden och pratatde bort en hel rödvinsnatt.

Jag låtsadesfyllde jag 30 och maken tog mig med på romantisk wekend, bubblor att bada i och bubblor att släcka tillsammanstidtörsten med. Vi åt gott, red långtur med islandshästar och fikade mest hela tiden och regnet föll och jag föll jag med. Det var november.







Det var jul och jag tror inte att jag har visat några bilder så här kommer en kavalkad. Jag blev sjuk lite för många gånger och missade traditioner som glöggkalas och kompismiddag i december, men som tur var kunde jag festa natten lång på årets största händelse, min bäste väns bröllop. Året avslutades med några av de bästa, medan andra kräktes eller jobbade. Jag åt kött för första gången på 16 år (med undantag av några obehagliga misstag) och njöt i fulla drag av en nära väns egenhändigt skjutna rådjur.

4 comments:

  1. Ett år att minnas....och så glömma lite grann;)

    massa kramar och hoppas vi lyckas ramla in i varandra i år! Tänk att det var så länge sen vi träffades....Neo blir ju 4 om en månad och var inte så värst stor den gången. Fortfarande smått imponerad av att ni faktiskt bodde precis vid vår lägenhet....ödet:)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Skrev ju ett långt svar på detta men det försvann visst...summa sumarum JA, galet sammanträffande det där. Hade varit så himla kul att få träffa dig och dina pojkar detta år!

      Delete
  2. Fina bilder. Och alltsâ, HUR snygg är du egentligen? *beundrar*

    ReplyDelete