Monday, January 7, 2013

Nystart och verklighetsflykt

Oavsett hur mycket man gillar sitt arbete så är det väl alltid en aning vemodigt att återgå till en vardag efter en tid fylld av sådant som är livskvalitet på riktigt. Första dagen tillbaka på jobbet idag och nya utmaningar väntar. Det numera ganska stora Skryllet börjar förskolan och efter denna inskolningsvecka börjar även maken att arbeta. Min största utmaning är att inte arbeta så själsförgörande mycket övertid och att inte längta bort från Sverige de här första, gråa vintermånaderna.

Lite måste jag dock få ägna mig åt eskapism och i helgen har mycket handlat om planering. Vi har frossat i vän- och familjetid och pratat framtid och drömmar. En nära förestående skidresa är bokad och betald, biobesök, konserter och nya bröllop finns att se fram emot och jag vågar hoppas på ännu ett fint år.

Den sista dagen på denna ledighet satt några vänner och pratade bort åtskilliga timmar över en frukost som blev fika som blev lunch på Chez Madame. Hur ofta gör man sådant i vuxen ålder? Vi pratade liv, barn, kärlek och resor och kanske kommer jag jag även till favoritstaden ganska snart om de nysmidda planerna håller. Att ha saker att se fram emot. Ovärderligt.

2 comments:

  1. Vi har också inskolning med start i dag denna vecka! Spännande för oss båda med andra ord. Håll mig uppdaterad om Skryllet !
    Det låter som om du är på väg till Paris...vill också! Ska prata med en vän eller två och se om vi ska styra ihop en sådan resa under våren. Hade varit bättre än bäst.
    Lycka till med allt. 2013 kommer bli det bästa året.
    Punkt. Kram

    ReplyDelete
  2. Oh ja, ångesten var sjukt hög i morse! Jag vill ha mer jullov och bara ha all tid i världen att umgås med de jag älskar.

    ReplyDelete