Saturday, January 19, 2013

Fredagarna alltså

Det var nog en himla tur att jag inte gick på bio igår eftersom jag somnade som en klubbad säl under en miljard filtar i soffan, dem minuter efter att filmen vi skulle se, börjat. Ja vad ska man säga, en arbetsvecka och sen lite indisk hämtmat och en stor semla på det. Inte mycket kvar att hämta sen på något vis.

Men jag frös något så infernaliskt (motsägelse?) igårkväll att jag trodde jag aldrig skulle tina upp. En kall arbetsplats, följt av en kall buss och sen 15 kalla minuters promenad hem från dagis, tog min sista gnutta värme och när jag medelst raggsockor, filtar och makes varma händer äntligen lyckats få upp värmen, ja då var varenda liten uppbringad kraft slut.

Det är min sovmorgon idag. Med tanke på att jag, när minsta vaknade halv sju, då sovit i 10 timmar kan jag väl inte säga att jag riktigt är i behov av en, men det är för all del skönt att ligga och dra sig. Lördag är bra.

2 comments: