Thursday, January 10, 2013

Bryt upp

Nja, jag tänker väl inte precis bryta upp. Är väl snarare så cementerad i den malmöitiska myllan som man kan bli just nu. Fast jobb, köpt bostad, familj och pyre som äntligen fått förskoleplats. Hon börjar förresten på riktigt idag, utan trygga pappa vid sin sida, the real deal så att säga.

Nåja, trots de band som så hårt binder mig här så går det ju som tur är att göra kortare avbrott från vardagen. Inte för att jag inte är galet tacksam för den vackra vardag jag har med allt vad det innebär, utan för att jag är en av alla dem som är så där ohjälpligt rastlösa.

Vad är det då för spännande äventyr som väntar? Haha, inte mer exotiskt än en inbokad resa till huvudstaden, ja alltså världens bästa huvudstad förstås. Jag har besökt Paris en gång förut med den relativt nya bekantskap som blir mitt resesällskap första helgen i mars men vi har sällan gjort något på tu man hand. Jag ser fram emot en långhelg med vin, flanerande och djupa samtal. Underbart att få åka iväg men en klok och intressant djupsinnigt likasinnad och få ägna sig åt romantiserad eskapism ett par dagar. Ett lagom uppbrott från den långa svenska vintern.

11 comments:

  1. Elsa börjar också på riktigt idag. Känns som om jag kunnat skrivit det själv; tagit andra barns leksaker, slabbat med mat och härjat omkring. Lägg till att sätta sig mitt i centrum på samlingen och riva upp locket och plocka fram alla leksaker däri. De andra barnen bara tittar på henne;) det känns i alla fall som om att hon trivs. Idag ska hon sova middag och jag undrar hur det ska gå till;) men allt tar sin tid och tids nog så kommer våra små vara förskoleproffs. Snabbare än vi tror tänker jag. Åh, Paris! Som vanligt blir det väl härmning med en Parisresa för mig med i vår. Åtminstone hoppas jag på det! Stor kram

    ReplyDelete
    Replies
    1. Du får gärna härmas med Paris, hur kan man låta bli liksom? Haha, kul att även våra döttrar kör på den här vi-lever-i-princip-samma-liv-grejen. Härligt att de trivs på dagis och tar för sig, eller hur?

      Delete
  2. Hej,
    Jag heter Henrik och är skribent på Vårt Malmö. Jag skriver just nu om kemikalier i vår, och kanske framför allt barnens, vardag och hur man bär sig åt för att undvika gifter. I det arbetet stötte jag på din blogg och ville därför komma i kontakt med dig.
    Hälsningar
    Henrik Högström
    henrik.hogstrom@givakt.se
    0702566796

    ReplyDelete
  3. Ah, nu blev det skickat från min dotters gmail-konto. Men det är alltså givakt e-mailen som gäller.
    Henrik

    ReplyDelete
  4. http://www.guardian.co.uk/environment/green-living-blog/2010/oct/21/carbon-footprint-email

    ReplyDelete
  5. Stora tjejen! Hoppas inskolningen gatt bra. Och det later underbart med Paris, sa klart. Sitter lite fast har hemma med min enorma mage men drommer om en weekend resa till sommaren.

    Kram Lisa

    ReplyDelete
    Replies
    1. Men du, nu har du en liten bebbe till , helt otroligt! Antar att det kommer att bli lite färre resor nu när man har små under ett par år men allt har väl sin tid och det är ju fint det med på något vis.

      Delete
  6. ÅH vad mysigt med Paris. Skulle också vilja dit en dag :) . Spännande med förskolan. Kram kram Linda

    ReplyDelete
    Replies
    1. Klart du måste åka till Paris en dag, ju förr desto bättre!

      Delete
  7. Vad roligt! Innan dess hoppas jag du svänger förbi på en fika.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ja men nu får vi banne mig se till att få till det!

      Delete