Monday, January 7, 2013

Året som gick

Jag hade skrivit hela årstillbakablicken och lagt in bilder och allt när internet krånglade och jag förlorade rubbet. Då blev jag så less att jag inte orkade men nu har jag åtminstone snott ihop hälften igen.

Jag startade året på ett kalas hos de bästa med ett litet sovande Skrylle på magen i en bärsjal utanpå nyårsklänningen. I januari hände det mycket. Jag var mammaledig och träffade vänner, kom igång ordentligt med träning, gick på teater och utställningar, bakade och tittade på två säsonger av Gossip Girl.



I februari var vi helt sålda på tygblöjor och jag letade ständigt nytt på blocket. Jag fikade något ohemult mycket med vänner som antingen hade fått eller skulle få bebisar. Den enda snön på hela den skånska vintern föll en dag i februari.



En rolig fotoutmaning inledde mars månad och bloggen förvandlades ett tag till Stoppa plasten/stoppa köttindustrin-bloggen. Jag bråkade med BVC om industrigröt och jag såg Underkastelsen och blev än mer mån om hälsa och miljö, vad vi stoppar i oss och vad vi omger oss med. Carla simmade som en fisk på babysimmet. Vi åkte till Stockholm och hälsade på en ny kusin och till Göteborg för att se West Side story.


I april var jag på föreläsning med Sebastien Boudet, köpte hans bok till min man som därmed inledde sitt ännu ihållande förhållande till surdeg. Jag lärde mig mer om näringslära och grön barnmat och hela familjen tog steget att bli vegetarianer fullt ut. Jag åkte till Rom med några underbara vänner och Carla klarade första utlandssemestern med barvur.


Vi firade min mans majfödelsedag med i dagarna tre med teaterbesök, Cirkus Cirkör och traditionen Tosselilla. Jag och Carla åkte till Stockholm och hälsade på vänner. En ny liten kompis hade kommit till världen och så träffade vi underbaringarna Sandra och Elsa och insåg än en gång hur fint det är med bloggande.

Två möhippor och två bröllop i denna underbara första sommarmånad. Vädret var med oss och vi firade, skrattade, sjöng och njöt av kärleken. Dessutom firade vi Carlas bästis ettårskalas och en annan finings 30-årsdag. Oj vad vi festade i juni!

2 comments:

  1. Fy sjutton så arg man blir när något försvinner. Det tar ju sådan tid med bilder och text och gud vet vad. Eloge till dig som orkade börja om! Och härliga bilder och text dessutom. Ser fram emot resten;) !
    Stor kram

    ReplyDelete
  2. Fina du!!!!!

    Jag vill tacka för en fantastisk blogg. Om du bara visste hur många gånger jag försökt kommentera med min mobil. Finns inget bättre att krypa ner i sängen, innan läggdags o läsa mina favobloggar. Varje gång jag kommenterat så går det inte, inte på mobilen. Har skrivit en massa sen när jag skall pub så går ej, grrrrr! O datan är jag så sällan inne på på kvällstid så, ja, det har inte blivit. Men Din blogg är så jäkla bra. Härlig variation och du har ju verkligen talet och skrivandets gåva och man sveps in i din text direkt. Du har upplyst mig om saker jag inte ens kommit haft en tanke på själv som det här med plastindustrin, som genast blir så självklart här. I sommras var där ett inlägg när ni var iväg på smsterdär du skrev så det träffa mig rätt i hjärtat, just den dagen, var det precis vad jag behövde läsa, att jag inte var ensam om att känna som jag gjorde och framför allt hjälpte det mig att inse att det inte är fel att känna det jag gjorde. Inlägget: när solen når in längst in i själen. Jag grät en skvät, samla mig, läset igen och kände mig tio g bättre och starkare. Så tack igem för en grym blogg och jag läsaer här alltid. och alla underbara bilder. Jag blir och är insp av dig. STOR KRAM T DIG // Anna

    ReplyDelete