Wednesday, December 19, 2012

Och en stressad mamma som har skinkan full av jul

Det kändes så trist att lämna er med den hemskt nedslående förra posten men har gått i ett sedan dess, som det ju så ofta gör innan jul.

Kommer ni ihåg att jag skrev om hur jag glömmer allt mer i vardagsstressen? Igår när jag kom ut från mitt livs första föräldramöte och tittade på telefonen hade jag ungefär 100 sms från finaste Mia som stått och väntat på mig utanför en kyrka här i stan. I min totala förvirring hade jag lurat iväg henne på julkonsert en dag för tidigt! Som tur är reder sig Mia väl utan mig för hon hittade en annan julkonsert just i den kyrkan vid den tiden och ikväll provar vi igen.

Föräldramötet ja, så skönt, vi har fått förskoleplats och det är så skönt. Det blev ett privat alternativ och på andra sidan stan men vi vågade inte vänta på kommunen längre nu när det bara är yre veckor kvar och detta alternativet dök upp. Så nu börjar pyret på dagis den 14 januari.

1 comment:

  1. Skönt! Nyfiken bloggläsare undrar i vilken stadsdel, då vårt barn skall få plats någonstans i detta barntäta Malmö.
    /Ina

    ReplyDelete