Monday, December 10, 2012

Ett missat SM-guld men gyllene lussekatter

Annars tog min man SM-silver i amatör-MMA. Jag bar där och hejade pyret tvåmgsomhändertogs av min mamma socionomen så hon fick inte se när pappan fick halva fejjan sönderslagen och tur var kanske det. Istället tog hon en tur på stan med mormor och tittade på isfigurer, häst och vagn och gulliga pingviner i skylten på Hansa.
Jag var faktiskt också med på stan och jag fick den finaste julröda tröjan av mamma i födelsedagspresent. Jag hittade fantastiska skor till det stundande bröllopet och dessutom fyndade jag två julklappar på second hand och en liten gåva till en liten T som kommit till världen. Sist men inte minst ramlade jag över en underbar grön sjal på Meloa, något jag länge velat ha.
Igår skulle vi ha lyssnat på luciakonsert men eftersom folk i Skåne inte kan förflytta sig när det kommer snö, blev den inställd. Istället blev det julmusik, lussekattsbak och julklappsinslagning. Pyret tog hand om snörena, jag om paketen och maken om katterna. Snacka om familjeaktivitet. 

3 comments:

  1. Vilken idyllisk familjehelg - låter jättemysigt!

    ReplyDelete
  2. Superhärligt alltsammans, minus sönderslaget ansikte kanske ;) Tur att socionomen fanns ;)
    Hoppas att tiden fram till jul blir skön.
    Kram

    ReplyDelete
  3. Superhärligt alltsammans, minus sönderslaget ansikte kanske ;) Tur att socionomen fanns ;)
    Hoppas att tiden fram till jul blir skön.
    Kram

    ReplyDelete