Wednesday, December 19, 2012

Ekoklappar

Jag är glad åt att i år äntligen lyckats med konststycket att inte gå loss med julklappar och på det viset bidra till en mer klimatsmart jul.

Våra yngsta syskonbarn får i år varsin fin barnbok och de äldre ett teaterbesök (som vanligt). I januari går vi och ser "Den elektriska flickan" på Hipp i Malmö. Våra föräldrar får vars en kalender med bilder på barnbarnen och syskonen fick en gåva av återvunnet material för vilka pengarna gick till ett musikprojekt i Ghana som våra vänner arbetar med. Till varandra ger vi endast en liten sak och min till Erik är köpt på second hand.

En annan bra grej var att de julklappar Carla fick (vi firade tidig jul med min familj eftersom päronen åker iväg) till stor del var loppisfyndade eller bidrag till något större (ny bilbarnstol). Några nya klappar blev det också men fina leksaker i trä som jag hoppas håller länge, en pyamas, en tröja i ekobomull och en lemurnalle från Barncancerfonden som genast blev storfavorit.

Det här känns som en bra tradition som jag vill hålla fast vid. Hur tänker ni med klappar?

2 comments:

  1. Tips på barntol är Acta Gracos som växer med barnet, den skall funka till de är ca 4-5 år. Den är helt suverän!

    ReplyDelete