Friday, November 23, 2012

Mat och möten

En vecka sedan helg redan och det känns som igår det knackade på dörren och fina Mia stod utanför för att eskortera mig och Carla bort till mysiga, ekologiska och vegetariska Chez Madame på Ronnebygatan, beläget ungefär mitt emellan min och Mias lya.

Det blev en lite udda frukost med äggröre- och tångkaviarmacka, surdegsvåfflor med äpple, valnötter och kanel, yogurt med diverse fröer och spirulinajuice (som jag bytte ut mot apelsiner. Någon måtta får det vara), . Som tur var gick det att få både hederlig caffe latte och varm choklad att dricka. Nej men faktum är att jag älskar att det finns ett sådant pretentiöst veggoställe så nära mig även om jag kan se det komiska i dessa invecklade matsedlar.

Nåväl, en ny helg står för dörren. Barnet sover, de vuxna har avnjutit en västerbottenomelett med tomatsalsa och nu står kaffet och chokladskålen och väntar på att förtäras till en bra film. Imorgon blir det festligheter och på söndag en tur till djungeln med systerdöttrarna och snipp snapp så kommer även denna helg att ta slut men det är inte illa det för då är det måndag och tisdag och fler vänner och mer mat. Tisdagen känns lite extra festlig eftersom jag ska träffa, inte bara en, utan två bloggvänner. Ellinor kommer och gästar mig och Mia i Malmö, åh så kul. Då blir det förresten mer vegetariskt. Återkommer om det!

4 comments:

  1. Låter härligt! Och vad mysigt att träffa lite bloggvänner. Sååå mysigt. kram

    ReplyDelete
  2. Linda: Ja det är sådant som alltid uppskattas!

    ReplyDelete
  3. Det skall bli så fantastiskt roligt att få träffa er igen! Ser fram emot en mycket trevlig kväll, vilken vi alla tre aldrig önskar skulle ta slut ;)
    À bientôt!

    ReplyDelete
  4. Så roligt med en bloggträff. Så god omeletten låter. Gärna recept på den och tomatsalsan :) Kram från Sandra

    ReplyDelete