Saturday, November 3, 2012

Födelsedagsfirande it is

Idag fyller jag 30 en gång till. Eller ja, det är ju inte alls sant men eftersom jag var nyförlöst när det begav sig sparade vi det lite större firandet till i år. Idag lämnar vi barnet till lyckliga kusiner och snäll moster och morbror och styr kosan mot Österlen. Sanningen att säga kändes det som att jag var mer värd detta förra fredagen då jag satt kvar på jobbet långt efter mörkrets inbrott och arbetade undan det sista inför min lediga vecka, men det är ju aldrig fel med lite lyx i överkant, inte ens om man precis har haft en alldeles underbar ledighetsvecka med familjen. Nåväl, maken gav mig i 30-årspresent ett presentkort på en komma-iväg-helg som skulle utnyttjas så fort pyret var stort nog för att klara sig utan oss ett dygn eller så och det har hon ju faktiskt gjort ett tag nu. Så vad passar väl bättre än att åka iväg på sin födelsedag för att bara vara, sova på hotell, äta gott, bada, rida islandshäst och ha all tid i världen bara för varandra? Det ska bli flott det. Så grattis till mig.
Nej vi är inte syskon, bara exakt lika kalla och rosiga om kinderna och med samma fånleende som kommer sig av att vi fotograferar oss själva mitt i stan.

2 comments:

  1. Åh vad härligt! Grattis till dig. Vi ska iväg nästa helg över natt.pirrigt men så härligt ska det bli. Njut nu och berätta sen hur det var ;) kram

    ReplyDelete
  2. Än en gång grattis! Ni verkar ha haft en helt underbar helg och visst kan det vars fint att ha speciella presenter att se fram emot och längta till!
    Kram

    ReplyDelete