Wednesday, November 28, 2012

Ännu en anledning

Vi pratade om det där med att blogga för sin egen skull och inte för någon annans, om att bli vuxen på riktigt och kunna välja bort dåligt samvete för struntsaker. Vi pratade om det fina i att å ena sidan bo lite för litet för att å andra sidan kunna göra ännu en resa eller njuta av en sådan här kväll, på en liten karibisk restaurang på en bakgata i Malmö en gång mer än vad man hade kunnat om man bott i det där huset utanför stan som ingen av oss köpt. Vi pratade om bloggarna en stund, om bloggtips, boktips, filmtips och resetips och sedan pratade vi långt mycket längre om saker som kanske aldrig når bloggen. Vi pratade om de som förvånat frågar om vi ska gå ut och äta middag med några vi inte känner. Vi förstod inte vad de menar. Vi har ju känt varandra i över fyra år.

4 comments:

  1. ...och ibland undrar jag om jag inte känner en del av mina bloggvänner bättre än många andra vänner, vilka lever och verkar mer i min direkta närhet.
    Det var en fantastisk kväll och jag känner att vi hade kunnat sitta där och prata i många, många timmar till. Istället hoppas jag på en snar favorit i repris. Det som är så fint är ju att vi där emellan fortsätter att följa varandras göranden och att det vid nästa träff bara är att ta vid där vi slutat.
    Merci beaucoup pour cette soirée géniale!

    ReplyDelete
  2. This comment has been removed by the author.

    ReplyDelete
  3. Håller så med Ellinor. Jag tror baske mig jag känner en del bloggvänner bättre än vänner från det vanliga livet. Vi pratar liksom sällan vardagsgrejor utan går rätt på de tyngre ämnena. I skrivform kan man låta sig vara mer abstrakt, prata om det som inte får plats i den stressiga vardagen.

    Åh, jag tycker så himla mycket om er.

    ReplyDelete
  4. Jag vill också träffa er!!

    Massor med kramar från Warszawa

    ReplyDelete