Sunday, October 28, 2012

Peron/päron


För en vecka sedan travade jag, maken och mina föräldrar in på Malmö Opera med förhoppning om en njutbar afton och vi avnjöt faktiskt  just en sådan. Jag tyckte mycket om föreställningen, musiken, sångerna, ensemblen, akrobatiken, scenografin och ljussättningen och jag hade inte långtråkigt en sekund. Ett litet aber var Charlotte Perelli i huvudrollen. Med all respekt för Perelli som artist och sångerska, måste jag säga att jag just här hade velat se någon som är mer hemma i musikalgenren. Detta till trots tycker jag helt klart att ni ska gå och se föreställningen om ni har chansen. Den är väl värd pengar och tid. 

I närheten av operan hittar man mysiga Moccasin dit vi gick för äta en tidig middag före kvällens huvudaktivitet. moccasin ligger bra till oavsett om man sak spisa kultur till kvällen eller avverkar stadens butiker dagtid. God och välkomponerad mat, trevlig personal och en mysig lokal gör besöket till en fröjd. Personalen uppförde sig visserligen lite som staben på Fawlty Towers när vi var där men med glimten i ögat ordnade de upp såväl bordsbrist och en bricka utspilld dryck som en oaptitlig cider och en akut plåsterbehovshistoria, utan att för ens ett ögonblick tappa humöret. Det är sådant som gör att man kommer tillbaka. Åtminstone jag. Förresten, jag rekommenderar den vegetariska salladen med getost och päron. 

1 comment:

  1. Mmm...Moccasin. Vårt favorithäng före varje besök på Operan och Intiman. Alltid gott och trevligt. /K

    ReplyDelete