Saturday, October 27, 2012

Länkkärlek och middagar för en hel vecka

Jag utlovade en massa recept och sen höll jag inte alls vad jag lovade men vet ni vad, här har det lagats mycket god mat på senaste tiden. Man kan säga att prioriteringarna legat på annat än bloggen men som kompensation för det abrupta slutet på mattipsen kommer här en länklista (mestadels till min favoritmatblogg lilla matdériven) med en matsedel för kommande vecka:

Måndag - thailändsk värme i en soppskål

Tisdag - ljuvlig linssallad som med fördel serveras med getost

Onsdag - andrahandstips från Norge

Torsdag - snabbmat som funkar lika bra för ammamamman som för ensampappan

Fredag - mustig chiligryta med valnötter och choklad.

Lördag - man måste älska grönkål

Söndag - en söt och kryddig avslutning på veckan

Alltså, den som inte blir vegetarian efter denna veckan kan inte vara riktigt riktig.

3 comments:

  1. Tack för alla tips! Skall kolla in dem lite närmare.
    Älskar också Lilla Matderiven och hennes recept. Tänkte faktiskt slå på stort och baka hennes dadel- och kanel dinkelbullar idag.
    Önskar er en fin söndag!
    Kram

    ReplyDelete
  2. ...och sötpotatispajen skall jag också göra idag!

    ReplyDelete
  3. Ja! Gott gott, tack för alla tips!

    ReplyDelete