Monday, October 29, 2012

Bokar och bloggar


Efter en spännande bandymatch som systerdottern spelade förra helgen bestämdes hastigt och lustigt en liten utflykt till bokskogen. Mia, som är nyinflyttad i Malmö tipsade märkligt nog en gammal Malmöräv som mig om ett nyöppnat kafé vid Torups slott och det kändes som ett bra alternativ. När vi satt oss till rätta med våra grillade mackor hör jag en bekant röst bakom mig. Oj, vad förvånad jag blev när ovan nämnda bloggerska står bakom mig med sitt jätteleende. Det är Mias bokförlagschef som äger det mysiga stället och Mia hade nu ryckt in som tillfällig barista eftersom kön slingrade sig långt utanför den gamla ladan vid lunchtid. Det är alltid kul att träffa bloggvänner på riktigt och vi har redan bokat in en lite mer planerad träff tillsammans med Ellinor lite senare i höst. Denna gång i just mitt Malmö. 

3 comments:

  1. Oj, vilket sammanträffande! Världen är allt bra liten ibland. Å andra sidan kommer du och Mia med största sannolikhet att springa på varandra fler gånger nu när ni huserar i samma område. Skall bli så roligt att träffa er båda snart igen!
    Kram

    ReplyDelete
  2. Vad roligt! Önskar så att vi alla skulle kunna ses på någon form av mindre bloggträff. Mysigt! Kram

    ReplyDelete
  3. Så jäkla skoj det ska bli! Och så middag redan nästa vecka, fjärilar i magen Emelie, fjärilar i magen.

    ReplyDelete