Wednesday, September 5, 2012

Fan nu blev det kväll igen

Alltså jag vet ju att jag har mig själv att skylla. jag har själv valt att jobba heltid och lämna familjen klockan sju på morgonen och inte komma hem förrän runt halv sex på dagarna men måste kvällarna gå så förbenat fort? Två och en halv timme med pyret innan hon slocknar och sen en och en halv timme att dela på allt annat man borde slash vill hinna med. Umgås med älskad make, blogga, städa, inreda barnrummet, höra av sig till vänner, beställa teaterbiljetter, göra veckomatsedel och kanske läsa en bok. Eh...hur tänkte jag nu?

5 comments:

  1. Ja, dygnet har för få timmar helt enkelt. Och det är tufft när man vill så himla mycket :). Tyvärr måste man ju välja bland alla trevligheter som finns... Mysig blogg förresten!

    ReplyDelete
  2. Jag håller med dig, hua mig varför finns det inte fler timmar. Men måste du jobba heltid? Eller förresten, gör det nu när dottern är liten och fundera på att jobba mindre när det är dags för dagis. Jag jobbar 80 % och det fungerar bra. Visst blir det mindre pengar i plånboken men det är det värt. Det kommer en tid då jag kan jobba mera. Nu vill jag ha tid med mina pojkar. Hoppas du hittar ett sätt som passar er.
    Kramis Kristina

    ReplyDelete
  3. Åh, det är det där berömda vardagspusslet . Jag undrar just hur det går till ? Kanske vänjer man sig ?
    Heja heja !

    ReplyDelete
  4. Åh, det är det där berömda vardagspusslet . Jag undrar just hur det går till ? Kanske vänjer man sig ?
    Heja heja !

    ReplyDelete
  5. Man hinner bara hälften av vad man bör hinna och tyvärr mycket sällan vad man skulle vilja göra. För när man väl gjort alla måsten är det dags att börja om igen för det tar liksom aldrig slut:( Svårt svårt mycket svårt!!!

    ReplyDelete