Sunday, September 2, 2012

Cirkeln


Då jag har börjat jobba igen är det slut med böcker jag läser för mitt eget höga nöjes skull och återigen dags att ge sig in på den kanske inte alltid så mångfacetterade ungdomslitteraturen. Man skulle kunna kalla det en högstadiesvensklärares lott i livet. Nej, men ärligt talat, det är inte alls så illa som jag vill låta påskina, att få läsa och kalla det jobb är ju egentligen makalöst lyxigt. Nu senast sträckläste jag en av de senaste kioskvältarna, eller ska man kanske säga bokhandelsserverkrascharna, Cirkeln av Mats Strandberg och Sara Bergmark Elfgren. Oj vad jag kan förstå att man blir fångad av den där världen av övernaturlighet när man är 15. Ni som fortfarande har nära till er inre tonåring eller ni som har tonåringar själv, boken som snart kommer att få en uppföljare och som har klassats som svensk glesbygdsfantasy är ett hett tips.

2 comments:

  1. Boken ligger här hemma men jag har inte läst den än, tack för tips, kram

    ReplyDelete
  2. Mia: Som sagt, mycket tonår men bra!

    ReplyDelete