Sunday, August 12, 2012

Snälla, snälla ni

Finaste läsare och vänner, ni har väl sett att Jonathan Safran Foers bok Eating Animals har kommit ut på svenska som Äta djur? Jag skulle vilja be er om att läsa den.

Snälla, snälla ni, läs åtminstone och döm sedan. Det är ingen skrämselpropaganda från en rabbiat vegan. Det är bara en logisk berättelse om varför vi idag inte kan tillåta oss att konsumera kött på det viset vi gör.

Snälla, snälla ni, kom inte med argumentet att ni inte vågar läsa boken av rädsla att vara tvungna att ge upp kött som är så gott. Det argumentet är lika dumt som att säga att man inte vill ge upp stöld eftersom det är så billigt.

Snälla, snälla ni, om ni tycker att vår jord är en plats värd att räddas och att djur förtjänar att bli behandlade okej, läs boken. Om ni inte tror på mig så kan ni väl åtminstone läsa DN:s recension här och se om den kan övertyga er bättre.

Tack för mig.




5 comments:

  1. Detta kan vara boken som får mig att sluta äta det lilla kött som jag äter för närvarande... Jag har inte riktigt velat/vågat ta steget fullt ut ännu, har inte hittat bra/goda "substitut" ännu, kanske kommer jag att vilja investera lite mer tid i min hållning till mat efter detta?! Tack för läs tipset, det är viktigt!

    ReplyDelete
  2. Inte för att jag behöver övertygas om att bli vegetarian, men efter alla dina lovord kring denna bok, är jag minst sagt nyfiken!
    Kram

    ReplyDelete
  3. Spontant känner jag att jag vill proppa ner den här i halsen på nästa människa som säger lchf. Men det kan vara jag som vaknat på fel sida

    /MsN00b

    ReplyDelete
  4. Nu har vi fått tummen ur och beställt boken!

    ReplyDelete