Wednesday, August 1, 2012

Recept på en god morgon

Allra bäst är väl morgnar då man får sova ut och Under sommarsemestern har vi lyxat till det med att få ta sovmorgon varannan morgon. De dagar man ändå måste upp i ottan blir betydligt lättare med en stor
kopp kaffe och en tallrik yoghurt med hemmagjord jordgubbssylt och müesli. Min müesli gör jag genom att rosta i princip alla nötter jag kan hitta och sedan blanda ut dem med pumpa-, lin-, solros- och
sesamfrön samt hirsflingor, bovete och havregryn. När jag inte har jordgubbar, färska eller i syltetöj, tar jag torkad frukt istället. Et voilà, en riktigt god morgon.

3 comments:

  1. Låter som en mycket bra start på dagen. Och det är så gott med hemmagjorda flingor, nu var det dock alldeles för längesen jag gjorde det här hemma. Kanske något av kvällens projekt :)

    ReplyDelete
  2. Mums! Älskar hemgjord muslim brukar köra lite samma stil: Mer nötter än gryn!

    ReplyDelete
  3. Sandra: Visst är det? Men du pysslar ju med så mycket annat!

    Sara: Och då ska man betänka att jag trott i större delen av mitt liv att jag var allergisk mot nötter, alltså måste jag ta igen det nu!

    ReplyDelete