Thursday, August 9, 2012

Önskemål - Veckomatsedel

Jag fick en förfrågan om att lägga upp förslag på en veckomatsedel så jag tänkte att jag skulle ge ett exempel på vad vi kan äta en vecka.

Quinoasallad


Veckomeny

Måndag: Getostpaj med jordgubbar i balsamico (hela familjen)

Tisdag: Quinoasallad med feta, tofu och avokado (hela familjen)

Onsdag: Rödbets- och zucchinipytt med fårost (eftersom Carla inte äter rödbetor får hon pytt utan)

Torsdag: Bucatini alla Sorrentina (hela familjen)

Fredag: Hemmagjorda burgare (hela familjen)

Lördag: Chutneyfrikadeller (hela familjen)

Söndag: Moussaka (hela familjen)


Vill ni ha något av recepten så lägger jag ut dem på förfrågan! 

10 comments:

  1. Torsdag och söndag först och främst! :-)

    ReplyDelete
  2. Så himla trevligt. Känner att man kör fast vid samma mat hela tiden och behöver verkligen nya tips. Gärna recept på burgare och frikadeller, pytten tror jag att du lagt upp innan så jag skall in och snoka efter den och göra med :))) mummms. Nyttigt och roligt. Kram

    ReplyDelete
  3. Oj Michelinstjärna till dig? Fantastiskt nu blev jag inspirerad att laga mer samma till hela familjen vilket vi inte gjort hittills. Mer mosbok blandat med plock men borde göra som du! Buccatini vet jag inte ens vad det är. Men vilken veckomatsedel. Jag blir hungrig!

    ReplyDelete
  4. Ja lägg ut recepten för sjutton! Allt lät ju magiskt gott.

    ReplyDelete
  5. Tack snälla, klart recepten måste ut när/om du orkar och hinner! Puss

    ReplyDelete
  6. Åh gud så gott. Jag vill gärna ha ALLA recepten. LÅter galet gott.kramar

    ReplyDelete
  7. Kristina, Anna, Mia, Sandra, Sara och Linda: Coming up!

    Anonym: Haha, jag vet inte jag. Jag hittar nya recept och lagar efter dem och sen hittar man sina favoriter, lär sig dem och sen utvecklas det till ens egna. Mosboken körde vi tills bebisen fick tänder och började vägra allt annat än mat hon kan äta själv. Nu är det mycket smidigare att äta samma!

    ReplyDelete
  8. Wii! Vad mycket härliga mysiga bilder och vad fina ni är allihopa och jag älskar att läsa här. Låter som er sommar varit väldigt fin och det gör mig glad. Norrland finns ju kvar och du är alltid välkommen upp om det skulle bli aktuellt :)

    All mat låter förresten helt underbar och recept emottses tacksamt! :) Jag har ätit nästan vegetariskt (med 2 köttundantag och 5 fiskundantag) hela sommaren så det är verkligen en framgång och det känns jättebra!

    Jag skulle gärna läsa ditt boktips för det tar jag på största allvar men ska jag vara ärlig så hade jag väldigt svårt för hans skrivstil och tyckte att "Allt är upplyst" var svårläst... :(

    ReplyDelete
  9. Hej! Jag är en stor matintresserad mamma i Malmö som börjat läsa din blogg. Tack för inspiration! En fråga som jag undrar över är om det är fritt fram att använda parmesan till bäbyn? Innehåller inte det tillsatt salt eller är det framställt naturligt under lagringen och därmed fritt fram? Underbar blogg förresten!

    ReplyDelete