Friday, August 17, 2012

Några festivalmåsten

I år tänker inte jag missa

Fredag - Jonathan Johansson på Stora Sydsvenskan klockan 21.00

Lördag - Cullbergbaletten möter Malmöfestivalen på Bryggan i Raoul Wallenbergspark klockan 16.00

Söndag - Frida Hyvönen - Stora Sydsvenskan klockan 20.30

Måndag tar jag paus

Tisdag - Här finns det mycket. Klockan 17 vill jag lyssna på debatt om hur skolan ska vända trenden på S:t Petri men samtidigt är det komik med underbara Jonatan Unge på Engagemangsstråket. Klockan 18.45 vill jag se Seven på svenska på palladium och sen vill jag ändå hinna till Melissa Horn på stora scenen klockan 21.30. Vi får se hur det går. 

Onsdag har jag tjejmiddag men på dagen går nog Erik och Carla och sjunger babysång med Sara Thuresson på barnscenen.

Torsdag - Svårt att välja mellan Stafett-Akademiska kvartar lett av Emma Knyckare på Hedmanska klockan 19.00 och Loosegoats på Stora kl 18.00 och Timbuktu kl 21.30. Tänker långt bak med barnvagnen och hörselskydd på Skryllet. 

Fredag - Oslipat x 2 klockan 21.00 och 22.00 och så Calaisa på det på Hedmanska gården. Underbar avslutning. 

Dessutom kan jag tänka mig att Skryllet och Erik kommer att hänga en hel del både vid barnscenen och i EkoRekotältet där man kan få massor av tips och idéer om vegetarisk, ekologisk och klimatsmart mat varje dag. 

2 comments:

  1. Vilken helg ! Hoppas att du får det grymt!
    Bilder och texy önskas!

    ReplyDelete
  2. Kan varmt rekommendera Xenofila förlag och produktionsbolags program. De tar upp allt från islamofobi till matglädje från hela världen.

    ReplyDelete