Tuesday, July 10, 2012

Flott på slott

Än en gång har vi bröllopsfirat, denna gång på Teleborgs slott utanför Växjö. Slottet stod klart så sent som år 1900 och var en morgongåva från greven Fredrik Bonde af Björnö till hans nyblivna hustru Anna Koskull. Lördagens brud fick inget slott men väl en sagolik utomhusvigsel, en hejdundrande bröllopsfest och en svit på slottet första natten som gift. Det är ju inte fy skam det heller. Det var verkligen en fin dag och jag önskar att jag hade en bild på bröllopstårtan som var något alldeles speciellt. Magiskt god. Jag tog själv inga foton men maken lyckades i alla fall fånga slottsfasaden och en bild på brudparet ovanifrån. Ett riktigt sagoslott.

7 comments:

  1. Jag och en kompis har länge pratat om en slottsweekend på just Teleborgs slott - det ser verkligen ut som ett riktigt sagoslott!
    Kram

    ReplyDelete
  2. Klänningen faller gudomligt! Kan tänka mig att det var en magisk dag!

    ReplyDelete
  3. Tack Emelie för att ni förgyllde vår dag!
    Det blev faktiskt helt sagoligt, speciellt vigseln..
    David och jag känner fortfarande som om det var en dröm och undrar om det verkligen har hänt.
    Men det finns ju uppenbarligen bevis!.. ;)
    Kram!

    ReplyDelete
  4. Vilket otroligt vackert slott!! Magiskt!

    ReplyDelete
  5. Ellinor: Jag tycker verkligen att ni ska åka, det är så mysigt! Dessutom var frukosten riktigt fin!

    Anonym: Eller hur!

    Sara: Det var det verkligen, precis som er!

    Johanna: Tack själv för att vi fick vara med, det var verkligen en upplevelse!

    Sandra: Eller hur?

    ReplyDelete