Sunday, June 3, 2012

Vad jag gör en söndag

Söndag och storkok stod på schemat. Jag lagade sötpotatis- och linsröra, pasta med broccoli, parmesan och röda linser, och gryta på morot, selleri och gröna linser innan jag stekte pannkakor som vi åt med varma hallon och vaniljglass. Carla, som vägrar att bli matad sedan hon insett hur kul det är att äta själv, stoppade i sig tre pannkakor, varav en halv hamnade på golvet. Det som hamnade i haklappen däremot såg hon till att få i sig. Annars tar det cirka tre timmar varje måltid inkluderat lagande, ätande som i runda slängar landar på 1,5 timmar och sanering av golv, bebis och barnstol. #mittglamourösaliv

Man kan ju missa en smula

8 comments:

  1. *skrattar* Sådär gör Vilja också och vänder tallriken i ansiktet. Rena matkriget med sig själv.
    Så härlig bild du tagit.

    ReplyDelete
  2. Haha. De är för underbart härliga! Min kille studsar verkligen upp och ner och uttrycker med öööh att han vill ha mer mer mer... Han tycker med att det är jätteskoj att äta själv. Gulligt och fascinerande att se hur han fokuserar, världens mest koncentrerade min. Det är bra för vi kan äta själva i fred samtidigt men oj oj oj vad kladdigt det blir. Vi tränar att bara ha maten i tallriken. Fruktlöst. Vi kör en stycken ät själv och resten mata. Jag har inte riktigt orken att torka, torka, diska, diska, skrubba, bada, smörja, byta... Har faktiskt funderat om man kunde äta i badkaret men badrummet är inte tillräckligt trivsamt... Flytta?

    ReplyDelete
  3. Jess: :)

    Sandra: Haha, underbart, de är för fina :)

    Linda: :)

    Anonym: Haha, bra idé, man kanske skulle göra som i det avsnittet i vänner när de hittar en lägenhet med bathroom/kitchen ;) Nej, men det är ganska kul med maten tycker jag, fast man önskar sig någon slags golv- och bebisspol...

    Sara: Eller hur!

    ReplyDelete
  4. Underbar bild! Förresten, nu är datum spikat. 15 juli kommer jag ner och är på plats i nästan en månad. Hörde jag bloggdate?

    ReplyDelete
  5. Känner igen det där! :-)
    kram
    Lina

    ReplyDelete