Friday, May 25, 2012

Svart, vitt och turkosblått

Vilken ljuvlig fredag det har varit. Jag, två kära vänner och alla våra bebisar har tillbringat dagen i min mammas hus, eller rättare sagt, i trädgården och mer specifikt i ett turkosblått vattenhål. Hur underbart är det inte med hus och trädgård och framförallt pool dessa varma dagar? Vi hängde mestadels i skuggan med solskyddsfaktor 50 men några minuter utsträckt i solstolen fick jag unna mig när pyret för en gångs skull tog över två timmars siesta. Lunch på altanen, två koppar cappuccino och glass på trädäcket smakade extra bra i solen. Alla små älskade att bada i 27-gradigt vatten och sen skrutta runt nakna på gräsmattan. Gilla på den.

Till kvällen svidade jag och Carla om till matchande oufits och åkte till makens arbete för efter jobbetfestiviteter. Temat för kvällen var black and white och då går man ju all in, eller hur? Nu vankas det hemmagjord pizza på nygräddad surdegsbotten. Oh yes, maken har gått överstyr med bakandet. Imorgon verkar det dessutom bli croissanter till frukost, inte ett helt fel sätt att börja helgen på!

3 comments:

  1. Hej finingar!
    Jag hade gärna hängt med er om jag varit närmre.
    Puss och kram!

    ReplyDelete
  2. Vilken bagare du har fått där hemma och vilken mysig dag ni verkar ha haft i går. Ha en fin lördag.

    ReplyDelete
  3. Sara: Ja vi vill!

    Sandra: Ja visst har vi tur? ;)

    ReplyDelete