Friday, May 18, 2012

Minnen av en stad (eller två)


 





Jag packade lätt inför resan och lämnade därför kameran hemma med påföljden att jag fick nöja mig med att dokumentera min lilla semester genom telefonen. Dumt nog blev det inga särskilt bra bilder på finingarna vi bodde hos. Treåringen som blandar svenska och franska hejvilt och som aldrig låter en lämna lägenheten utan calin bisou och ettåringen som tog sina allra första stapplande steg på köksgolvet ivrigt påhejad av mamman, storebror, Carla och mig. Har ni varit med om det någon gång? Vilken grej! Jag kunde knappt hålla tårarna tillbaka.

På torsdagen traskade jag, värdinnan och min gamla lägenhetskompis från Paris iväg till Petite France som jag länge velat besöka. Jag valde en smörgås med ost, en mandelcroissant, kaffe och färskpressad juice och jag blev inte besviken (med hem till maken tog jag en pavé för att han skulle kunna jämföra med sitt eget och jag måste säga efter att ha smakat båda att de var förvånansvärt lika!). Efter fikat strosade vi längs Norr Mälarstrand och njöt av solen och varandras sällskap. Det var lite som att försvinna tillbaka till tiden då vi alla tre bodde i Paris och hade de senaste tio gångna åren inför våra fötter. Så glad jag är för dessa fina vänner, vi som följt varandra åt så länge.

3 comments:

  1. Låter som att ni har haft mycket trevligt på er resa och ibland är det skönt att lämna kameran och låta bilder och minnen finnas i huvudet. Hoppas att ni får en trevlig lördag och helg. Kram

    ReplyDelete
  2. Det låter verkligen som om du och Carla hade en fantastisk resa - så mycket fint ni fått vara med om!
    Kram

    ReplyDelete
  3. Sandra: Eller hur? Fast mobilen var med förstås...

    Ellinor: Ja verkligen, ibland blir det bara så bra.

    ReplyDelete