Thursday, May 3, 2012

En av de där dagarna

Jag har haft en så jäkla tråkig dag, förkyld så in i tusan, trött som
få och en skrikig dotter som varken vill äta eller sova. Förmodligen
mår hon lika trist som jag, stackaren.

Som tur är har det funnits ett rejält guldkorn även i denna trista
dag. Mina fina mammalediga kompisar har nämligen tagit hand om både
mig och Carla, hjälpt till och låtit mig sova en stund på dagen. Hur
fint? Vi har tillbringat dagen i min mammas trädgård under en stekande
sol. Barnen har kladdat mat på gräsmattan och vi vuxna åt tapas och
fikade kaffe och dammsugare. Det låter bra mycket bättre så här i
efterhand men det är svårt att njuta när man är så trött att man inte
vet vad man heter, eller hur?

Nu har jag i alla fall kommit hem och pyret sover äntligen. Jag rörde
ihop en glassdrink på vaniljglass, mango och banan och lade mig på
kökssoffan. What a little ice cream can do.

5 comments:

  1. Håller tummarna för att ni mår bättre imorgon!
    Kram!

    ReplyDelete
  2. Hu, jag bävar för att må dåligt och samtidigt inte bara ha sig själv att ta hand om.. Särskilt som jag är lite krasslig själv just idag och stannat hemma och bara vilat. Då har jag ju faktiskt inte ens mått så dåligt, när jag gjort ingenting. Tur att du haft sådan bra support och krya på dig Emelie!

    ReplyDelete
  3. De där dagarna är så jobbiga och man önskar att det ska bli kväll och läggdags. Hoppas att ni mår bättre i morgon. Kramar från mig

    ReplyDelete
  4. Sara: Tack, tyvärr blev det sämre men nu verkar jag vara på bättringsvägen.

    Camilla: Ja, det är inte kul alls. Tur att man är två som delar på ansvaret!

    Sandra: Eller hur, tur att de bra dagarna är betydligt fler.

    Sandra: Tack!

    ReplyDelete