Saturday, April 7, 2012

Quanto sei bella Roma quand'e' sera

och alltid. Jag hade kunnat flytta till Rom när som helst. Rakt av. Stanna i den där lägenheten i Trastevere och låtsas att inget annat fanns. Laga perfekt kokt pasta med aglio, olio och peperoncino och dricka en stark espresso på stående fot på kafét rakt över gatan. Fira nattens intågande med ett glas prosecco och lite pecorino och goda vänner. För vad annars kan man väl mer behöva. Där i landet där solen alltid skiner, citronerna är gula och pistageglassen faktiskt smakar pistage.

3 comments:

  1. Ser fantastiskt ut! Rom är en underbar stad.

    ReplyDelete
  2. Annika: Eller hur? Kanske världens bästa!

    ReplyDelete
  3. Och där korruption frodas och kvinnor är allt annat än jämlika. :) Alltså, jag hör ju vad du säger men jag vill helst att du kommer hem till Malmö så jag kan få se dig igen. Sett Ellinors massmail till dig och mig om Köpenhamn-helg vi tre? Jag är på men inte förrän i augusti. Hela juni är uppbokat.

    Bisous

    ReplyDelete