Wednesday, April 11, 2012

Barnvagnsbio

Idag var det ingen som ville leka med oss så jag och Carla tog vårt pick och pack (ja ni vet, typ en barnvagn fullastad med mat, flaskor, blöjor, filtar, leksaker och annat livsnödvändigt) och gav oss iväg till Filmstaden på Storgatan för att kolla på bio. Filmen de visade var romantiska Laxfiske i Jemen , en precis lagom lättsmält film att mäkta med samtidigt som man jonglerar med matning, blöjbyte och lek. Carla underhöll sig själv under halva filmen, resterande tid åt hon på diverse olika sätt. Det känns för övrigt som att matningen tar upp 23 av dygnets 24 timmar när man ammar, flaskmatar och ger fast föda samtidigt.

Nåväl, det var en lyckad förmiddag och skruttan som var olidligt uttråkad imorse fick stimulans av att kika på de andra bebbarna. Jag kommer definitivt gå dit igen men kanske med sällskap så att jag slipper hålla en bebis under ena armen när jag ska pudra näsan. Filmen då? Nja, det var kanske ingen tiopoängare men en mysig feelgoodrulle i brittisk anda, perfekt för tjejkvällen eller som barnvagnsbio. Någon annan som sett den?

4 comments:

  1. Men du hur går det till? Sitter ni alla i lodrätt rad på stolarna längst ut så ni kan ha barnvagnen bredvid er? Och är toleransnivån superhög? Jag menar om en baby börjar gråta så får man inte onda ögat liksom? /Som undertecknad ger när någon prasslar med godispåsen oförskämt högt. :)

    ReplyDelete
  2. Haha, Mia, du är för söt. Nej, man lämnar vagnarna i foajén, där det även finns skötbord, blöjor och microvågsugn. Man tar med sig barnen som är i olika åldrar in och låter dem leka runt på golvet under tiden som man själv kollar på film. Toleransnivån är hög men börjar en bebis skrika eller gråta så går man ut! prassel är dock det minsta problemet ;)

    ReplyDelete
  3. Nej vad roligt! Jag var såhär nära *måttar med fingrarna* att göra samma sak :) Vad kul det hade varit att springa på varandra så

    ReplyDelete
  4. msn00b: Det hade ju varit kalas! Jag ska dit nästa gång också med några vänner, kanske ses vi då? Men du, kan om du ser mig på stan och känner igen mig kan du väl komma fram? Jag vet ju inte hur du ser ut!

    ReplyDelete