Monday, March 5, 2012

Manglade lakan, en kärlekshistoria och hemodlade mandlar

Vet ni, vi har haft en helt makalös helg. Ni vet när man har haft det så där bra att man blir alldeles varm i kroppen av att tänka tillbaka på det, då allt har varit skönt och fridfullt, med fin familj och fina vänner.

I fredags packade vi in oss i Carolinas bil och körde de trettio milen upp till Göteborg där vi blev mötta på hotellet som Carlas mormor och morfar bjöd på den här helgen. Efter en utsökt middag toppad av en crème brûlée (som varje riktigt bra middag bör vara) och ett trevligt återseende av en bonusbror åkte föräldrarna till operan medan vi stannade på hotellet och slappade framför en film. På natten sov vi makalöst gott mellan de mjuka lakanen (hej mangel flytta hem till mig tack) och jag tror att även Carla kände av lugnet för hon sov nästan 12 timmar med bara en matpaus.

Lördagen inleddes med en hejdundrande frukost följt av ett par välbehövliga timmar på hotellets spa och en ljuvlig tillika välbehövlig helkroppsmassage. Eftermiddagen var räkmacka och jumbosnäcka i Haga och ändå kunde vi inte motstå semlorna på hemvägen men med nöd och näppe jag fick ner min jordärtskockssoppa till middagen innan vi gav oss iväg för att se finaste vännen i en av mina absoluta favoritmusikaler West Side story. Omtumlade av att lämna vår lilla dotter för första gången glömde vi föreställningsblommorna på hotellet så de fick åka taxi efter oss och hann lyckligt fram i sista sekund. Efteråt blev det i vanlig ordning öl på Bommen och det var ett par trötta men lyckliga föräldrar som hämtade upp ett litet sovande pyre runt ettiden på natten.

Solen lös över Göteborg även på söndagen och vi hann med tre fikor till (med detta sagt kan jag erkänna att jag misslyckats fatalt med utmaningen att göra mars till en sund månad Lisa). Vi hann dessutom med ett besök hos kära vänner och vem kan säga nej till hemgjorda semlor med mandelmassa från mandlar odlade på egen balkong? Jag kan lova att de smakade lika gott som man kan tänka sig.
Van resenär
Morfar och mormor bjöd på lyxhelg på hotell
Hagas största räkmacka tydligen
Bortskämda föräldrar

På hotellrummet möttes vi av rosor och champagne. Så fint.


Skryllet har varit helt otrolig, glad och nyfiken som vanligt och funnit sig i att sova i bilen upp och ner och i vagnen på nätterna. Idag har jag levt på all positiv energi och det gör jag nog hela veckan faktiskt. Magiskt.

6 comments:

  1. Åh vad härligt! Och fina bilder som vanligt.
    Kram!

    ReplyDelete
  2. Det låter helt fantastiskt - vilken helg! Ni lyckades verkligen pricka in två riktigt fina dagar då Göteborg visade sig från sin bästa sida!

    Ang. Niceville så har jag inte kommit så långt ännu, men jag gillar det jag hittills läst. Vi kanske skulle ta och starta en virtuell bokklubb?

    Kram

    ReplyDelete
  3. Sara: Tack!

    Magnus: Det var verkligen fint, lite som förr.

    Ellinor: Ja det var en magisk helg! Ja, virtuell bokklubb! Bra idé!!

    ReplyDelete
  4. Ojoj så härligt att höra! Skönt att det var lyckat och energifyllt även fast ni hann med så mycket grejer :) Bra balans.

    Och du är så fin i lugg att jag blir sugen på att klippa av min igen...

    ReplyDelete
  5. Annika: Ja du var jättefin i lugg!

    ReplyDelete