Friday, March 30, 2012

En dag försent då 29. Inside your fridge

Herregud det här känns nästan som den mest privata bilden jag lagt upp på bloggen någonsin. Du är vad du äter liksom. Ja som ni ser, mycket mejerivaror. Jag klarar mig inte utan ostar, mjölk, smör och grädde. Maken gillar sylt och jag marmelader och så är det fint att ha öl hemma, både alkoholfri och sådan som man inte kör bil på. Kaffe förstås, det får aldrig ta slut! Längst ner finns svalen som inte syns på bild. Nu på vintern blir det mestadels rotfrukter för oss och det är också det Carla går loss på just nu. Sallad och andra grönsaker känns tråkiga så här års men jag ser fram emot många goda vårprimörer och somriga sallader framöver. (Och just det, lade ni märke till den lilla biten jordnötskaka som är sparad högst upp? Den ska jag fika på i eftermiddag).

2 comments:

  1. Jag vill sitta i ditt kök, med Skryllet i knät, medan du lagar mat till mig!

    ReplyDelete