Monday, February 6, 2012

Ute är mörkt och kallt men inne i husen lyser det överallt av de tända ljusen

Fina raggisar är ett måste när det biter kallt
Jag har alltid tyckt om tanken på spontanbesök och att ha huset fullt av folk som kommer och går. Dörrar som står öppna, kaffebryggaren ständigt puttrande, en tallrik till som slängs fram på bordet. Just nu, när det är raggsockekallt på golven och snöflingekyla utanför fönstren är det extra mysigt att kura upp sig på en stol med en kopp kaffe och snacka bort de frusna timmarna med vänner och familj som svänger förbi. Sedan vi fick Carla har det sällan varit tomt i lägenheten och jag älskar det. Idag kom mormor förbi på middag och lite senare droppade även morfar in. Carolina var förbi en snabbis och lämnade de fina fotona hon tagit på Carlas namngivning. En bebis kanske är just vad som behövs för att göra ett hem mer levande och lite mer spontant.

8 comments:

  1. Finbesök i all ära men det är ofta de där oväntade och spontana som blir som bäst!
    Hoppas trevliga gäster väntar även idag ;)
    Kram

    ReplyDelete
  2. Jag ÄLSKAR den känslan du beskriver. Precis ett sådant liv drömmer jag om.

    ReplyDelete
  3. Vad mysigt med spontanbesök. Det är verkligen livet :D . Och gud så söt bild. kram kram Linda

    ReplyDelete
  4. Åh vad det låter härligt. Och så blir jag lite avundsjuk på dig som har familj i närheten som bara kan smyga in ett par minuter. Sådant är lycka! Förresten fina du, vad har ni bokat för hotell i Rom? Har inte bokat ännu och tycker alltid att det är en djungel. Vill ha något centralt att utgå från. Som inte kostar femsiffrigt per natt =)

    ReplyDelete
  5. Åh vad härligt! Så vill jag också ha det!

    ReplyDelete
  6. Ellinor: Ja det blev faktiskt fler gäster :)

    Sara: Vi saknar dig i skaran!

    Mia: Ja eller hur, det är ju det vi lever för, sammankomsterna, mötena, diskussionerna, vännerna.

    Linda: Eller hur, det är som mysigast när ett hus är fullt. Sockorna är bra så här års!

    Sandra: Vi har tur som har min familj nära. Tyvärr bor Eriks längre bort. Ja, vi har bokat en lägenhet i Rom faktiskt. Tyckte att det var skönt att kunna laga mat hemma och inte dra ut Skryllet på restaurang varje kväll. Kan kolla upp siten där vi hittade det om du vil?

    Agnes: Ja, inget gör ett hem mer levande än att fylla det med folk.

    ReplyDelete
  7. Låter hur härligt som helst! så som det "ska vara". Med barn i huset BLIR det mer spontanbesök, det har jag också märkt... and I like it a lot :D

    ReplyDelete