Sunday, February 12, 2012

Invigning





För lite mer än en vecka sedan var det invigningsbaluns på Malmö Modern, tidigare David design, Malmös bästa designbutik som ligger på Skeppsbron 3, precis vid uppgången från Citytunneln vid Centralstationen. Med nittio nya kvadratmeter har butiken blivit ännu bättre och samtidigt har man passat på att byta namn och slitit sig från varumärket David design, som är ett eget företag.

Om du är intresserad av möbler, design och snygga prylar bör ni definitivt ta er omvägen dit nästa gång du har vägarna förbi Malmö. Mycket av det som finns i butiken hittar du inte någon annanstans i Sverige och Marcus och Elisabeth som äger butiken har verkligen känsla för det udda och coola.

Bilder: Agnes Byrfors

4 comments:

  1. Härligt med invigning!
    Du, jag måste fråga. Jag hittar bara boende i Paris på sidan du tipsade om ? Men jag är lite trött i mössan idag också ;) Ska fortsätta kika. Vi är också inne på att hyra lägenhet faktiskt. Topptack för tips!

    ReplyDelete
  2. Så trevligt med lite mingel! Jag har än, under mina två besök i Malmö, ännu inte besökt denna butik. Tredje gången gillt? Hoppas på en resa redan i vår!
    Kram

    ReplyDelete
  3. Jag snor bilderna jag också!
    kram

    ReplyDelete
  4. Sandra: Jag ska ge dig en annan länk!

    Ellinor: Säg till när du kommer nästa gång så ska jag ta med dig dit!

    Jess: Gör det!

    ReplyDelete