Sunday, January 29, 2012

På andra sidan sundet

Igår gjorde vi en liten utflykt till grannstaden Köpenhamn med tanken att promenera, fotografera och shoppa lite. Det blev mycket promenerande men det var så i norden iskallt i snålblåsten och de fem rungande minusgraderna att ingen av oss nändes ta upp kameran. Skryllet sov gott i sin åkpåse och fleeceoverall och missade således helt sin första utlandssemester.
Vi passade på att fika mycket och äta lunch på godaste sushitarian. Redan vid ankomsten köpte vi varsin kaffe och världens största kanelgifflar. Jäklar vad danskarna kan det här med bakverk. Varför de danska bagerierna inte har invaderat Malmö är oklart.

 Mycket shopping blev det inte heller, ett par whiskeyflaskor till maken och svågern, några goda viner och en t-shirt var det som fick följa med hem. Nästa gång vi åker över ska vi se till att termometern står på plus tror jag, men mysigt var det.

2 comments:

  1. Mysigt men kallt kan jag tänka mig ja!

    ReplyDelete
  2. Min uppfattning är att det nästan alltid är kallt i Köpenhamn, men så har jag också lyckats pricka in fel säsong :P Får bli en tur i sommar för att bevisa motsatsen :)
    Kram

    ReplyDelete