Thursday, January 12, 2012

Avslappning (eller välbehövlig motvikt till morgonens stress)

Tack ni kloka för era goda råd och peppningar angående min stress och prestationsångest. Vet ni vad, idag har jag varit riktigt grym på att ta dagen som den är. Jag gick upp i lugn och ro vid 8-tiden och åt frukost och läste tidningen innan jag väckte bebisen för att klä om, äta och sticka iväg på mammagympa. Underbart med träning som gör en pigg, stark och glad! Efter passet åkte vi bussen hem och åt lunch och lekte lite. Carla somnade sedan på mitt bröst och istället för att lägga ner henne i sängen satt jag kvar och njöt av att ha en sussande bebis att snusa på, drog fram två Mamatidningar jag inte hunnit läsa och har nu plöjt igenom båda två till en kopp kaffe och en kaka.

Nu väntar eftermiddagen  och fika med en vän innan jag drar iväg på funk och låter Carla hänga med sin pappa en stund. Imorgon har jag planerat in frukost på kafé med två andra mammor och sedan en långpromenad med en annan kompis. Slappna av. Djupa andetag. Så.

4 comments:

  1. Det låter som ett alldeles underbart sätt att ta vara på tiden. Du ska se att du lär dig...det man övar på blir man bra på.

    Kram K

    ReplyDelete
  2. Låter som en riktigt fin dag! Anstränger man sig bara lite är det inte så svårt. Tillslut lär vi oss att helt behärska konsten att leva i nuet...eller?
    Kram

    ReplyDelete
  3. K: Ja jag vill ju gärna tro det i alla fall!

    Ellinor: Ja, jag hoppas att du har rätt. Det kändes bra i alla fall.

    Lisa: :)

    ReplyDelete