Friday, January 6, 2012

Äntligen igång

Strax innan jul satte jag igång med min träning igen efter graviditeten, åtta veckor efter förlossningen. Jag började med mammagympa och veckan därpå började jag på min funkdans som jag även tränade in i månad 6 i graviditeten. Det kändes jättebra och nu har jag aktiverat mitt gymkort igen. Denna vecka blev det ett pass Body jam och ett pass styrka. Varje dag går jag dessutom promenader på minst en timme. Det jag längtar efter är att få tillbaka styrkan och smidigheten i kroppen. Kilona har jag nästan tappat så när som på de två sista. Jag gick upp 18 kilo allt som allt men det är egentligen mindre intressant vad man väger. Jag har förlorat muskler också och det väger ju som bekant en del. Nu satsar jag på att vara i form till sommaren igen. Det gör vi väl alla.

3 comments:

  1. Ja det är beach 2012 som gäller i år! ;)

    ReplyDelete
  2. Heja, heja ! Visst är det skönt med träningen? Jag behöver det verkligen. De där hormonerna fattades mig, rent fysiologiskt faktiskt under de veckor som träningen inte blev av. Och just nu är jag lite småförkyld så nu kryper det i kroppen igen...
    Kram

    ReplyDelete
  3. Jag har inte lyckats komma igång med styrkan förrän nu. Kondition har jag tränat hela tiden efter förlossningen,men nu har jag mycket fokus på just styrka.

    ReplyDelete