Wednesday, December 14, 2011

Julkänsla

Ja jag har julkänsla, har ni? Jag vet att Sandra har svårt att hitta sin och hon bad om tips för få den att infinna sig. Så. Det här gör jag för att hitta julen:

Tänder höga vita ljus i en röd adventsljusstake
Byter ut kvällskaffet mot glögg
Lyssnar på Beyoncés Ave Maria
Bakar lussekatter med massor av saffran
Åker till kyrkan och lyssnar på luciasånger
Skalar mängder av clementiner och äter dem sakta
Klär ut bebisen till tomte
Slår in julklappar och lägger dem på hög


Nissen 

3 comments:

  1. Så mysigt att klä ut bebisen till tomte...sötaste nissen!

    Lyssna också på Julie Andrews Come All Ye Faithful (från albumet Christmas with Julie Andrews). Ljuvligt tycker jag. Sen kommer också Musikhögskolans julkonsert alltid fram, fast mest för att jag vill sjunga med förstås.

    ReplyDelete
  2. Tack Emelie ! Jag ska anamma några tips.
    Jag tror kanske att en viss renovering med tillhörande kaos är en orsak till försenad julkänsla ;) Nu ska jag dra på Sinatra på högsta volym !

    ReplyDelete
  3. Vet du jag har inte hunnit dricka någon glögg än, det är ju inte klokt.

    Otroligt söt tomtenisse. :)

    ReplyDelete