Wednesday, November 9, 2011

Man blir så jäkla glad

Jag har fått en fin award från två fantastiska tjejer. Tusen tack Mia och Sandra. Här kommer frågorna som jag ska besvara. Jag ska även skicka den vidare till 5 personer men eftersom den har florerat runt bland mina bloggfavoriter ett tag nu lämnar jag den utan specifik adressat just nu. Jag vill dock ge tillbaka den till de som gav mig den och till alla er som finns i listan till höger Vad skriver mina favoritbloggare om. 


1. Varför började du blogga?
När jag träffade min man bloggade han och jag tyckte att det verkade kul. Från början visste jag inte riktigt vad det skulle bli av det men det blir bara roligare och roligare. Mest förvånad blev jag av att inse hur många underbara människor man kan träffa genom bloggandet. Det är nog största anledningen till att jag fortsätter. Det tillsammans med att jag gillar att ha en interaktiv dagbok att gå tillbaka i. 


2. Vilka bloggar följer du?
På min google reader finns alla bloggarna i länklistan här bredvid. Jag läser alla allteftersom de uppdaterar. 


3. Vilken är din favoritfärg?
Just nu är jag helt såld på turkos när det gäller inredning. Jag hoppas att det håller i sig eftersom vi har kaklat köket i turkost...Annars grönt. Alltid. Och rosa och gult. När det kommer till kläder blir det mycket svart, grått och rött.


4. Vilken är din favoritfilm?
Jag måste få välja tre. Big fish, Amelie och Love actually. De får mig att gråta och skratta på samma gång. Lite så som jag vill ha det.


5. Vilket land/länder vill du besöka och varför?
Vilka länder vill jag inte besöka? Men okej för att nämna några, Mongoliet, Kanada, USA igen, Sydafrika, Nya Zeeland och Japan. Och Frankrike och Italien minst en gång om året. 

1 comment: