Thursday, November 10, 2011

Kafferepet

Ni vet det där kafferepet jag var värdinna för i söndags? Det blev så himla lyckat. Nästan alla vänner och släktingar dök upp en stund, kortare eller längre, för att fira, äta kakor och skåla i prosecco. Det var så fint. Bästa sättet att fira en trettionde födelsedag. 

Skryllet hade klänning dagen till ära

 Champagneglasen var välanvända

 Jag hade bakat filbröd med salvia och resten köpte vi på Chez Madame

 Allt utom dammsugarna, chokladbollarna och peppisarna är hembakt. Vitchokladbrownies, apelsinkakor, jordnötskakor, kladdkakemuffins, fruktkaka, rulltårta, kanelsnäckor, brownies och äppelpaj. Det mesta gick åt...

Ett stort plus med att fylla år, alla fantastiska presenter. Tack alla fina för en ljuvlig dag. 

10 comments:

  1. Superfina blider och gott var det också. Dina hembakade bröd är fantastiska:) Tack för en trevlig eftermiddag. Kram

    ReplyDelete
  2. Vilka underbara champagneglas! vet du vart de kommer ifrån?

    ReplyDelete
  3. Alltid så fint, gott och mysigt!
    kram

    ReplyDelete
  4. Åh, det där kalaset hade man ju gärna deltagit på ! Wow, vad du har bakat. Jag är ju svag för bakning...Och vilka vackra champagneglas!

    ReplyDelete
  5. Men vilket kalas - vilken buffé!
    Ser fram emot några smaskiga recept längre fram.
    Lilla Carla är ju bedårande i sin vackra klänning!
    Kram

    ReplyDelete
  6. Önskar att vi också kunnat komma. Ser från emot december!

    Kram!

    ReplyDelete
  7. Men ah vad mysigt! Och lilla Skryllet ar ju for sot.

    Kram Lisa

    ReplyDelete
  8. Elisabeth: Ja jag har inte glömt att du vill ha bröd nästa gång jag bakar!

    Karin: Välkommen hit. Champagneglasen har jag köpt på David design för längesedan. De kommer faktiskt från Frankrike men jag har tyvärr glömt vad de heter.

    Jess: Tack!

    Sandra: Ja du hade helt klart varit bjuden om du bott närmre!

    Ellinor: Recept kommer!

    Sara: Önskar ni varit där!

    Lisa: Ja men visst är hon ;)

    ReplyDelete
  9. Herrejösses sicken liten söt bebbe! :)

    Kram Nina.

    ReplyDelete
  10. Åh wow - vilken kakfest! :) och gud så fint köket är! Vet inte hur jag kunnat missa det inlägget tidigare... älskar öppna hyllor!

    ReplyDelete