Monday, November 21, 2011

Diapers, diapers, diapers

Alltså, ni som varit hjälpsamma och kommenterat mina blöjinlägg tidigare. Tack, jag har tagit till mig av allt och funderat vidare. Lina, du tipsade om Børn tygblöjor. Jag har försökt leta på nätet efter dem men utan resultat. Vet du var jag kan få tag i dem? Emma skrev om ImseVimse, jag har tänkt att jag ska prova ImseVimses tygblöjor men jag är förvirrad. Vad ska man ha? Allt-i-ett blöjor, formsydd frottéblöja, formsydd flanellblöja? När behöver man blöjbyxa och vad är skillnaden? Vilket är bäst? Använder man alla sorter vid olika tillfällen eller bestämmer man sig för en sort? Vilken djungel! Antar att det var därför du använde allt-i-ett Emma?



En hel del blöjbytande blir det. Så här ser vår lilla bythörna ut. 

1 comment:

  1. Japp, jag tyckte också det där med tygblöjor verkade vara en ren djungel och var rätt tveksam först. Körde som sagt på allt-i-ett blöjan för att jag ville mest ha några tyblöjor att varva vanliga blöjor med. De innehåller liksom två flikar man kan välja vilken bebisen ska ha mot huden, antingen bomull eller flanell om jag minns rätt. Superenkla men lite dyrare o tar ett tag att torka om man vill hängtorka bara.

    Vilken blöja du ska ha beror nog lite på dels hur de sitter på bebisen, dels om du har tänkt varva eller använda bara tygblöjor. Skulle nog råda dig att testa tvådelade blöjor av ngt slag om du ska använda tygblöjor en större del av tiden. Dels billigare, dels behöver du kanske inte alltid tvätta ytterbyxan o inläggen torkar snabbare+ är billigare än allt-i-ett typen.
    De jag känner som kört enbart tygblöjor hade gjort så.

    Skulle råda dig att köpa ngt enstaka ex av det du tror du vill ha o testa innan du ger dig på ett helt paket tygblöjor, så att du ser hur det funkar för er. Kanske surfa runt lite o titta på folks recensioner av tygblöjor. Jag körde Imse Vimse mest för att de var de första jag sprang på som hade allt-i-ett blöjor. Finns säkert fler bra märken med. Lycka till! :)

    ReplyDelete