Friday, October 14, 2011

Som jag längtat


Igår gjorde vi något som jag har längtat efter att kunna göra ända sedan jag blev gravid. Vi köpte hem en hel hög av de värst stinkande ostarna man kan tänka sig och frossade i oss en ostbricka till en bra film. Vi öppnade det här och Erik njöt flera glas rött medan jag nöjde mig med några klunkar, men oj vad gott det var. Tusen tack Sara.

Opastöriserade ostar är nog det jag har saknat mest de här nio månaderna. Ni som är eller har varit gravida. Är eller var det något som ni saknar/saknade galet mycket?


9 comments:

  1. Vad gott, och det är du så väl värd! Vi köpte ost i Sverige som vi tog med hem...

    Kram!

    ReplyDelete
  2. Åh, jag saknade också ostar mest. Och rött vin till det. Men mest en riktigt stinkande ostbricka! Hoppas det smakade, det ser fantastiskt ut!

    ReplyDelete
  3. Ost ja! och vin och öl och fransk cider och portvin och parmaskinka och gåslever och rått kött (eller ja rosa i alla fall)... Nästa graviditet (om det skulle bli fler) borde jag kanske planera efter ostsäsongen... Nu är ju ostsäsongen egentligen slut och jag blir tvungen att vänta ytterligare 6 månader innan jag verkligen kan börja frossa. Beror vilka ostar man tycker mest om men "mina" ostar är godast till våren och sommaren... TYPISKT! Fast sen vet jag inte hur jag hade överlevt att vara gravid utan färsk frukt. Jag har levt på frukt! Jordgubbar jordgubbar jordgubbar och all frukt som finns... Typ det enda jag konstant varit sugen på.

    ReplyDelete
  4. Förstår att du måste ha längtat. Det skulle nog ha varit min största craving också. Smakade det gott efter all denna väntan?

    Hoppas ni får en fin helg!

    Kram

    ReplyDelete
  5. Kan/vill ni "lägga undan" söndagen den 4 december till oss?

    Kram!

    ReplyDelete
  6. Ja, precis så var det. Jag längtade så efter rödvin och brieost hela graviditeten!!
    Njut av första tiden hemma med miraklet nu!

    ReplyDelete
  7. Varför får man inte äta ost? Jag kommer aldrig klara nio månader ostlös Emelie!

    ReplyDelete
  8. Jag längtade också efter ostar och mozzarella!! :)

    ReplyDelete