Monday, October 31, 2011

Någon frågade om vagnen

Jag fick en frågaom vilken vagn vi har. Jag har glömt svara men som ni ser på bilden som är tagen på vår allra första vagnpromenad så har vi en Brio Sing. Vi valde den av det enkla skäl att min syster har en sådan som hon gillar och vi fick dessutom det tillhörande babyskyddet av henne som man enkelt kan klicka i om man ska åka på kortare utflykter och inte vill släpa med sig hela vagnen. Dessutom hittade vi den för halva priset och betalade därför 3500 för ligg- och sitt. Så nej, Camilla, inga 10000-kronorsåk här, jag skulle aldrig komma på tanken. Vi hade egentligen tänkt köpa en begagnad men så snubblade vi över det här erbjudandet och klippte till.

Liggdelen är ganska liten så man får tänka på det när man bäddar. Som vädret är nu har vi ett fårskinn i botten, en tunn åkpåse och ett täcke, men snart får vi nog investera i en mer vattenavvisande åkpåse då det kan bli väldigt rått och fuktigt nu på hösten.

Brio Sing är en cityvagn och det var precis vad vi ville ha eftersom vi bor mitt i stan. Framhjulen är små och roterar vilket gör det enkelt att köra och styra även med en hand. När det senare blir aktuellt med sittdel, går det att ha denna vänd mot sig när man kör, vilket min syster saknade med sin Urban Jungle till exempel.

Vi är än så länge nöjda med vagnen. Om jag ska säga något negativt är det att bakhjulen sitter väldigt brett vilket gör det svårt att komma in överallt, som i butiker, hissar och genom grindar, dessutom får chassit inte plats i vår bil om man inte tar av ett hjul. Å andra sidan är hjulen väldigt enkla att knäppa av och det är ju inte så ofta vi behöver åka bil. Korgen undertill är relativt rymlig men sitter tätt intill liggdelen så det är svårt att få on saker som inte är mjuka. Jag skulle vilja ha handtag till liggdelen och krokar till chassit så att man kan hänga saker. Är det någon som vet om man kan köpa till detta till denna vagn?

8 comments:

  1. Jag spanade faktiskt lite efter dig på stan i lördags. Tänkte att jag kanske skulle ha turen att stöta på dig, men det får bli en annan gång.
    Han tyvärr inte med David Design, det var med nöd och näppe jag ens hann till tåget. Den där extra timman i söndags morse försvann fortare än jag trodde ;)
    Hoppas du får en fin dag.
    Kram

    ReplyDelete
  2. Jag är mer nyfiken på väskan??!!?? ;)

    Kram Lisa

    ReplyDelete
  3. Ellinor: Och jag tänkte faktiskt att jag skulle höra av mig till dig eftersom du skrev att du skulle söderut. Men hör av dig nästa dag så tar vi en kaffe och så får du hälsa på lillskruttan!

    Lisa: Det är faktiskt en gammal väska som jag fått av en kompis som hon i sin tur ärvt av sin morfar. Jag lämnade in den till en skomakare som satte på en axelrem och så har jag stoppat ner necessärer i olika storlekar där jag har skötunderlägg, blöjor och annat. Det blev riktigt bra och billigt!

    ReplyDelete
  4. Perfekt ju! Ser ut att vara i samma färg som min. Snyggt!

    Kram Lisa

    ReplyDelete
  5. Vi gjorde samma sak med vagnen! Tycker det är rätt onödigt att spendera så mkt pengar på en vagn! ;-)

    Gillar dock att framhjulen är svängbara (vi har också det!) den blir så mkt mer lättkörd då.

    Snygg väska till!
    Ser ut som att du också gjort som mig, skitit i skötväskan... :-)

    Kram!
    Lina

    ReplyDelete
  6. Lina: Ja just det, jag fick en gammal väska av en kompis och fyllde den med necessärer istället för fack!

    ReplyDelete
  7. Så roligt att du använder väskan! Måste visa mamma med!

    KRAM!

    ReplyDelete
  8. Finns inte krokar att köpa till vagn i Sverige för att vagnen då kan tippa lättare:( Har också hört runt o det! det blir lättare att få in saker under vagnen när man har sittdelen.

    ReplyDelete