Thursday, October 20, 2011

Midnight in Paris

Det är möjligt att jag är sist på bollen här men vi måste prata lite till om Woody Allens otroligt vackra film som svepte med mig till en tillvaro i Paris på samma verkliga sätt som Owen Wilson i filmen hamnar i sina drömmars årtionde, 20-tal i världens vackraste Paris. Vilken underbar filmidé, så fulländad i all sin enkelhet. Och fotot mina vänner, ska vi prata om bilderna i anslaget? Jag får lust att packa resväskan på studs, sätta mig på tåget till Paris och sedan stanna där. I regnet.


5 comments:

  1. Åh bra med filmtips :) Jag leter guldkorn med ficklampa och mina bästa trix är att leta efter filmer som fått utmärkelser vid olika filmgalor men på sistone har det känts som jag gått på nit efter nit...

    Dessutom är jag ressugen som sjutton :)

    (Jag vill också se mer bilder på lilla Clara :)

    ReplyDelete
  2. Jag har ju inte sett den! Skandal!! Jag har bara inte kommit iväg, ångest en masse! (PS. Vad roligt att Adrien Brody äntligen fått ett jobb)

    Bisous

    ReplyDelete
  3. Vi har inte sett den, kanske blir kvällens film :-)

    ReplyDelete
  4. Annika: Ja denna film är ett måste! Bilder kommer :)

    Mia: Tror att det är en riktig Miafilm!

    Carolina: Gör det!

    Lisa: Du måste se den, ett obligatorium för alla frankofiler!

    ReplyDelete