Monday, October 24, 2011

I spit on your grave

Det blir en hel del filmtittande nu på kvällarna och en tradition vi har tillsammans med M och R är att några gånger i månaden äta något gott och titta på en thriller. I lördags var det dags igen men eftersom R var på andra aktiviteter fick vi ett trevligt gästspel av värdig stand in. Det blev morots- och kokossoppa med bruschetta till middag och till efterrätt hade maken bakat äppelpaj på de sista äpplena från mammas trädgård. Jag som inte gillar äppelpaj (jag vet att jag är helknäpp) frossade i mig en av tobleronemuffinsarna som jag bakade häromdagen istället.

Kvällens film var nyversionen av filmen I spit on your grave från 1978 med samma namn. Jag har inte sett den gamla versionen och kommer nog inte göra det heller. Detta var nämligen en av de värsta filmerna jag sett i hela mitt liv. Den slog både Hostel och Lida i så väl blodigheter som psykologisk skräck. Den var faktiskt så vidrig att vi alla under filmens gång bara tittade på varandra och konstaterade att detta var det värsta vi någonsin sett. Jag ska inte avslöja för mycket om någon vill se den, men ni som eventuellt har sett den, vad tyckte ni? Är det ens försvarbart att titta på film som denna? Och frågan jag alltid ställer mig, hur skruvad måste man vara för att göra en sådan här rulle?

5 comments:

  1. Jag har hört talas om denna film, men faktiskt aldrig sett den. Jag verkar dock inte ha missat någonting. Hostel är bland det vidrigaste jag sett...

    Hoppas du får en fin vecka!

    Kram

    ReplyDelete
  2. Uh vad läskigt. Tror inte att det är en film för mig. kramar

    ReplyDelete
  3. Oj, later inte som nan hojdarfilm..
    Ville bara titta in och tacka for din kloka kommentar. Du behover inte oroa dig, jag kor pa som vanligt och kopte hem en klase bananer idag ;)

    Stor kram!!

    ReplyDelete
  4. Ellinor: Eller hur? Man trodde liksom inte att det kunde bli värre än så...

    Linda: Ingen skräckfilmsfantast förstår jag?

    Lisa: Oroar mig inte alls för ditt omdöme kloka du!

    ReplyDelete
  5. Nej sånt här kan du inte testa om, jag är alla redan alldeles för mörkrädd.

    ReplyDelete