Monday, October 3, 2011

Den stygga flickans rackartyg


Första hälften av boken var jag inte alls imponerad. Som en kioskroman fast skriven med lite finess och bättre språk. När jag sedan började förstå varthän det barkade höjdes underhållningsvärdet något och visst fanns det en poäng och en djupare mening med boken väl utläst. Men nej, jag är inte såld på nobelpristagaren än. Inte efter denna läsupplevelse i alla fall. Vad säger ni, kan ni rekommendera något annat av honom? Vad har jag missat?

4 comments:

  1. Hej tjejen. Hoppas allt bra med dig. Vill bara skicka en lyckokram nu när det är nära till dig och Erik!!!! Massa med kramar // Anna

    ReplyDelete
  2. Jag har bara läst "Tant Julia och författaren", och den tyckte jag var väldigt bra.

    ReplyDelete
  3. Jag läste Bockfesten av samma författare för ett tag sedan och den var minst sagt tungrodd. Nog för att språket var vackert men nej, det var ingenting som föll mig i smaken.
    Kram

    ReplyDelete
  4. Anna: Tusen tack!

    Murre: Ah, tack för tipset! Kanske ska ge mig på den istället!

    Ellinor: Tyvärr tycker jag ofta att det är så med nobelpristagare. Kände samma med Orhan Pamuk och Herta Müller...

    ReplyDelete