Sunday, October 9, 2011

Bröllopsdetaljer

Jag roade mig med att ta upp min låda med minnen från bröllopet eftersom jag ska låna ut en del inspiration till en av mina bästa vänner som ska gifta sig nästa sommar. Några detaljer som gjorde det lilla extra.

 Mamma hade knutit små påsar med konfetti till alla att slänga på oss efter vigseln

Mammorna och mina systrar ordnade de fina sånghäftena fulla av specialskrivna sånger om mig och maken. Häftena inhyste även kvällens meny och bordsplaceringen samt en liten presentation av var och en av gästerna som närvarade. 



  Placeringskorten gick i samma mönster och färg som våra inbjudnings- och tackkort

Det bästa av allt. Alla vackra tankar och ord uttryckta av alla nära och kära


Kvällen fortskred som i en dimma. Så mycket glädje, så mycket bra, på en och samma kväll. Vackra tal, sånger som fick mig att gråta hejdlöst, blickar från min älskade, musik, dans, tårta och galet mycket kärlek. Jag säger bara en sak, om ni funderat på att gifta er men tänkt att det är för dyrt eller inte är värt allt ståhej. Tänk om. Pengarna är inte det viktiga, man kan ha knytis eller hemlagat, men gör det. Gör det. Det är banne mig det bästa jag gjort i hela mitt liv.

2 comments:

  1. Visst är det roligt att plocka fram gamla minnen. Jag har också små lådor i vilka jag samlat diverse småsaker från olika perioder i mitt liv. Det är väldigt roligt att ta upp och titta på dem emellanåt - som ett levande fotoalbum.
    Stor kram

    ReplyDelete
  2. Ser så mycket från emot att prata bröllop med dig igen!

    Kram!

    ReplyDelete