Monday, October 17, 2011

Bebisoverload?

Jag tänkte att ni nu ska få vara ärliga nu kära besökare. Ni som själva har fått barn vet ju hur det är de här dagarna och kanske veckorna efter att det nya livet gjort entré i ens liv. Det går liksom inte riktigt att tänka på så mycket annat. Min blogg brukar ju handla om allt möjligt och jag tror ju att ni som hänger med mig här egentligen är intresserade av lite samma saker som jag, mat, resor, vardagsbetraktelser, vackra ting, böcker och att umgås, i verkligheten och här. Men min blogg följer ju till mångt och mycket mitt liv och just nu innebär det väldigt mycket Carla. Så vad säger ni. Vill ni läsa om mina tankar kring förlossning, nyblivet mammaliv och prylar till Skryllet eller vill ni ha mer av de vanliga inläggen? Jag har ju fått något önskemål på fler bilder på lilltjejen och visst kommer det att komma en och annan bild men jag kommer inte att lägga ut massor och jag hoppas att detta inte blir enbart en bebisblogg. Så, nu vill jag jättegärna ha era åsikter. Hur mycket bebis orkar ni?

12 comments:

  1. Bebis och Din upplevelse av att vara Mamma. Men jag läser ju för att jag gillar Din Blogg och Ditt Bloggjag så allt du vill skriva om tilltalar mig om nu inte bloggen skulle förändras radikalt då vet jag inte så lite vill jag kanske känna igen mig... Men Bebis har jag inget emot! Jättenyfiken!

    ReplyDelete
  2. Massa bebis och massa Emelie ! Vi väver in dem i varandra, jag försöker. Men som du säger, livet kretsar till största delen kring bebis de första veckorna. Vi har tagit oss igenom de sex första. Det har inte enbart varit någon dans på rosor, men nu när jag börjar landa, så är det så fint.
    Stor kram!

    ReplyDelete
  3. Ja en annan lever ju fortfarande i en bebisbubbla, så mitt svar är - massor!! Så mycket som du vill dela med dig av. Är supernyfiken.

    Massor med kramar

    ReplyDelete
  4. Åh jag vill ha bebis! Jag vill veta allt - fortfarande ur ett Emelie-perspektiv så klart. Har redan saknat både bilder och dina tankar kring den här första tiden. Fast så klart all respekt om du inte orkar/hinner/prioriterar bloggen. Fast jag ser fram emot att höra hur du tänker/känner/är mamma nu också :) Kram!

    ReplyDelete
  5. Bebisliv ur Emelieperspektiv, dina tankar, funderingar o känslor...

    ReplyDelete
  6. Jag håller med en ovan, mer bebis och hur livet är för er nu och förlossning, tankar kring allt, men, ur ett Emilie perspektiv, då kan det inte bli fel förstå mig rätt. Fortsätt precis som du gör men inkluderar Fina Carla och ert nya liv. JAG VILL HA MER ;)
    KÄRLEK O KRAMAR TILL ALLT GUMMAN

    ReplyDelete
  7. Jag orkar läsa precis allt :) Så skriv på du, om precis det DU vill!

    ReplyDelete
  8. Precis som du skriver speglar bloggen ditt liv. Ett liv som för tillfället till stor del handlar om allt det nya sim hänt i ditt/ert liv. Självklart läser jag gärna om detta om du känner att du vill dela med dig. Jag är säker på att vad du än kommer att skriva om, kommer det att bli lika härligt och inspirerande som alltid.

    Kram

    ReplyDelete
  9. Jag vill läsa om ditt liv nu och det är ju inte bara bebis men det är mycket bebis och det är bra.
    kram

    ReplyDelete
  10. Jag tycker det bästa med bloggandet är när det är just personligt. Och när jag bläddrar tillbaka i arkivet ser jag hur jag vissa perioder bloggat mer och mindre om vissa saker. Det gör inte så mycket tycker jag. Om man tycker om någon så tycker man ju om de genom alla "faser" de går igenom.

    Följ magkänslan och blogga det du vill. Jag stannar kvar.

    ReplyDelete
  11. Tack för era kommentarer, det verkar som att vi är ense! och ni som är nya med att kommentera, varmt välkomna hit!

    Kramar

    ReplyDelete