Friday, September 9, 2011

Nätkärlek

Alltså ni är ju bara för fina. Jag får nästan lite dåligt samvete för att jag kräker av mig om alla obetydligheter härinne men det är ju så lockande när man får så mycket energi tillbaka av bloggandet. Här går jag och utstår spott och spe irl men så fort jag blottar min sårbarhet på stora farliga internet så får jag minsann bara kärlek tillbaka. Tack för finfina kommentarer och mail. Ni är helt fantastiska och jag känner mig faktiskt mycket finare redan.

Och vet ni? Idag gav jag svar på tal. En äldre manlig kollega som kommenterat min kropp, mage, gångstil flera gånger tidigare påpekade idag att jag åt så fasligt mycket hela tiden. Vet ni vad jag svarade?

- Jo, men vet du, jag kan ju äta för den här magen kommer att försvinna. Det gör nog inte din.

Han lufsade där ifrån halvmuttrandes. Omvärlden vs. Gravidhormonerna 100 - 1 and counting.

5 comments:

  1. Så bra svarat. Önskar dig en fin fredag och en underbar helg.

    ReplyDelete
  2. Hahaha :) Vad skön du är!

    Härligt att läsa att du även mår bra och njuter emellanåt också :) Fast det är klart du ska gnälla av dig, det är ju din blogg och vi är här för att lyssna och tala om för dig hur fin du är! :) Och jag ser dig inte som "gnällig" utan förstår att det är tungt också att låna ut sin kropp till ett pyre. Och säkert mycket hormoner som spelar in och kan göra en mer lättpåverkad...

    Kram och trevlig helg! :)

    ReplyDelete
  3. Jäklar vad bra svarat vännen!! Bra gjort :) hoppas du nu får en underbar helg med din fine man och vackra mage. Stor kram!

    ReplyDelete
  4. Helt underbart! Jag ler med hela ansiktet och skickar en stor kram :D /K

    ReplyDelete