Sunday, September 4, 2011

Jag får liksom ingen ordning

Vi har varit ute och gått i Bokskogen, fikat hemma hos systerns familj och beställt bänkskiva till köket, jag spelat gitarr och lagat Ellinors ugnspannkaka med getost, päron och honung. En bra dag på det hela taget. Och så ändå känner jag mig ur balans.

Jag lägger mig i soffan och funderar på vad jag vill göra, vad jag borde göra. Läser lite ur boken som jag lånat av en vän, Förlossningshandboken. Har bestämt mig för att ta det som det kommer, inte oroas, våndas och läsa för mycket, men samtidigt vill jag vara lite förberedd och veta vad som väntar på ett ungefär. Lägger ifrån mig boken och orkar inte ta in mer just nu. Det är fem veckor kvar. En evighet. Jag förstår nu vad de menar, de som retar sig på folks kommentarer om att det är nära nu. Det är inte nära. Det är en evighet för att ha livet på paus. Jag är för stor och för tung för att göra allt jag vill göra och jag är klar med det jag måste göra. Förutom ett par saker som det är för tidigt att göra.

Nåja. Nu ska jag dricka kaffe och äta banankakan som jag bakade igår och hoppas på att imorgon blir bättre än idag.

Smaskig middag

4 comments:

  1. Vi borde bo nära varann och fika och göra sådant som bara vi orkar ;)

    ReplyDelete
  2. Sandra: Ja eller hur! Dumt det där med avståndet :)

    ReplyDelete
  3. Vad gillade du pannkakan? Jag tycker som sagt att ugnspannaka är en väldigt smidig sak då det är snabbt och enkelt att göra samtidigt som man kan variera den i oändlighet!

    Hoppas du får en fin måndag.

    Kram

    ReplyDelete
  4. Ellinor: Din pannkaka var fantastisk. Supergott!

    ReplyDelete